Relacje inwestorskie kierujemy do uczestników rynku kapitałowego, akcjonariuszy, inwestorów obecnych i potencjalnych
1. Działalność Spółki
Red Carpet Media Group SA (RCMG SA, Spółka, Emitent) powstała w wyniku przekształcenia spółki Red Carpet Media Group sp. z o.o. w spółkę akcyjną, które dokonane zostało na podstawie uchwały nr 1 NZW spółki Red Carpet Media Group sp. z o.o. z dnia 17 stycznia 2020 roku w sprawie przekształcenia spółki z ograniczoną odpowiedzialnością w spółkę akcyjną, jako autorski projekt medialny budowany na miarę współczesnych wyzwań, zapotrzebowania społecznego w zakresie aktywnego dostępu odbiorcy do treści multimedialnych.
Rejestracja przekształcenia RCMG SA miała miejsce na mocy postanowienia nr sygn. WA.XII NS REJ.KRS/27387/20/191, wydanego w dniu 20 maja 2020 roku przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego. Spółka została wpisana do rejestru przedsiębiorców KRS pod numerem KRS 0000841819.
Podstawowym przedmiotem działalności Spółki jest produkcja oraz rozpowszechnianie w sieciach telekomunikacyjnych (TVK, DVB-S, DVB-T, IPTV) programów telewizyjnych o tematyce filmowo-serialowo-popkulturowej, oferowanych do dystrybucji w Polsce bezpłatnie i utrzymujących się
z wpływów reklamowych oraz w USA i Kanadzie w modelu streamingowym IPTV. Na rynkach zagranicznych kanały telewizyjne oferowane są w odpłatnym modelu subskrypcyjnym, jak również nieodpłatnie na platformach FAST z jednoczesnym uzyskiwaniem przychodów reklamowych, od lokalnych reklamodawców.
Na dzień 31 marca 2024 roku w swojej ofercie Spółka posiada dwa koncesjonowane kanały telewizji „linearnej” o nazwach „Red Carpet TV” oraz „Red TOP TV”, a także platformę VOD „RED GO”.
W dniu 18 marca 2024 roku, spółka zależna Red Carpet TV Sp. z o.o. na podstawie udzielonej
w dniu 30 stycznia 2024 roku, przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji (KRRiT), koncesji nr 859/2024-T rozpoczęła w ogólnopolskim multipleksie MUX-8 emisję programu telewizyjnego
charakterze wyspecjalizowanym filmowo-dokumentalnym pod nazwą "CTV9". Kanał ten, oferowany bezpłatnie, nadawany jest przez całą dobę z głównym naciskiem na filmy fabularne, seriale, treści dokumentalne i audycje edukacyjne, adresowane przede wszystkim do widzów od 30 do 80 roku życia.
W dniu 21 marca 2024 roku , na wnioske Red Carpet TV Sp. z o.o., KRRiT podjęła decyzję o zmianie nazwy programu z „CTV9” na „ViDocTV”. Nowa nazwa oddaje i bardziej podkreśla charakter programu, nawiązując do znaczącego udziału pozycji dokumentalnych w ofercie programowej.
Model biznesowy Emitenta stanowi połączenie tradycyjnej funkcjonalnie telewizji, platformy dystrybucji kontentu telewizyjnego (VOD) oraz powiązanych mediów społecznościowych.
Jest on uzupełniony o komercyjną aplikację OTT, umożliwiającą oglądanie telewizji na dowolnym urządzeniu i w dowolnym miejscu za pośrednictwem Internetu.
Produkty oferowane przez RCMG SA.
W oparciu o swoją podstawową działalność nadawcy telewizyjnego Spółka oferuje następujące produkty komercyjne:
· czas reklamowy – oferowany na rynku przez wyspecjalizowanego brokera TVN Media na
podstawie wyłącznej umowy,
· produkcję komercyjnych materiałów video,
· sponsoring oraz lokowanie produktu,
· czas emisyjny telesprzedaży,
· opłaty dystrybucyjne na platformach streamingowych,
· odpłatny dostęp do platformy VOD RED GO w płatnych modelach sprzedaży T-VOD i S-VOD oraz bezpłatnym A-VOD, pod warunkiem oglądania emitowanych w trakcie reklam telewizyjnych.
· czas reklamowy na Platformach FAST - na rynku amerykańskim i kanadyjskim udostępniany
w ramach północnoamerykańskiej wersji kanałów z możliwością insertowania lokalnych reklam w modeli DAI (targetowane) przez brokerów amerykańskich na podstawie zawartych umów.
Materiały video produkcji własnej oferowane są komercyjnie innym mediom niekonkurencyjnym na podstawie indywidualnych umów. Produkowane przez Spółkę materiały na zlecenie podmiotów powiązanych dotyczą materiałów video o charakterze komercyjnym (konkursy, loterie, ezoteryka), które są emitowane na innych platformach medialnych z wyłączeniem kanałów telewizyjnych Spółki. Ich produkcja odbywa się na warunkach rynkowych.
Czas emisji telesprzedaży wyceniany jest indywidualnie i oferowany przez Spółkę firmom prowadzącym działalność w obszarze telesprzedaży.
Wszystkie produkty komercyjne RCMG SA realizuje bezpośrednio w oparciu o kontrakty indywidualne, z wyjątkiem oferty czasu reklamowego, który świadczy poprzez wyłącznego brokera - TVN Media.
Platforma VOD RED GO (www.REDGO.film) oferuje dostęp dla subskrybentów indywidualnych płacących stały miesięczny abonament (S-VOD) oraz dostęp czasowy do wybranej pozycji filmowej lub serialu (T-VOD). Podstawowa subskrypcja w modelu S-VOD to koszt 14,99 zł miesięcznie.
Subskrypcja VIP pozwalająca na dostęp do całej biblioteki oraz oferty premierowej kosztuje
34,99 zł miesięcznie. W modelu S-VOD cena dostępu do ofert premierowych wynosi 19,99 zł za ofertę serialową i 14,99 zł za ofertę filmową. Kolekcje składające się z kilku filmów, dla osób które nie zdecydują się na stałą subskrypcję dostępne są w cenie od 8,99 zł. Dostęp do transmisji „LIVE” w modelu PPV w cenach od 21,99 do 25,99 zł.
2. Władze Spółki
Zarząd Spółki
Laura Nowakowska – Prezes Zarządu
Absolwentka psychologii na Uniwersytecie Warszawskim. Od 2019 roku doktorantka na Wydziale Psychologii Klinicznej i Sadowej na University od Edinburgh Scotland.
W latach 2012-2016 zajmowała stanowisko Inspektora i koordynatora d.s. marketingu
w Ogólnopolskim Towarzystwie Ochrony Zwierząt OTOZ "Animals".
W latach 2016-2017 pełniła rolę specjalisty w działach marketingu Domu Maklerskiego TMS Brokers SA oraz CD Projekt SA.
W latach 2017-2019 zajmowała stanowisko Kierownika Produkcji w Red Carpet Media Group sp. z o.o., a w 2019 roku objęła stanowisko Kreatywnego Dyrektora Wykonawczego.
W sierpniu 2020 roku decyzją Rady Nadzorczej RCMG SA powołana została na funkcję Prezesa Zarządu Red Carpet Media Group SA.
Pani Laura Nowakowska jest córką Pana Leszka Kułaka (Przewodniczącego Rady Nadzorczej), bratanicą Pana Wisława Kułaka (Członka Rady Nadzorczej) oraz pasierbicą Pani Renaty Nowickiej Kułak (Członka Rady Nadzorczej).
Rada Nadzorcza Spółki
Leszek Kułak – Przewodniczący Rady Nadzorczej
Pan Leszek Kułak posiada wykształcenie wyższe. Jest absolwentem Wydziału Elektroniki na Politechnice Warszawskiej. Posiada wieloletnie doświadczenie w pełnieniu funkcji nadzorczych oraz zarządczych spółek kapitałowych. Członek zarządów i rad nadzorczych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie działających w obszarze telekomunikacji i usług dodanych, marketingu i nowych technologii:
2020 – obecnie Członek Rady Nadzorczej - Red Carpet Media Group SA
2019 – obecnie Prezes Zarządu – 2WIN sp. z o.o.
2019 – obecnie Prezes Zarządu – KLL sp. z o.o.
2018 – obecnie Prezes Zarządu - TPKA-2015-6 sp. z o.o.
2010 – obecnie Dyrektor Generalny - KLL sp. z o.o.
2010 – 2012 Członek Zarządu - MNI SA
2010 – 2015 Prezes zarządu - LARK SA
2007 – 2015 Prezes zarządu - MNI PREMIUM SA
2003 – 2007 Członek Zarządu - MNI SA
2001 – 2003 Członek zarządu -Legion Polska sp. z o.o.
1995 – 2001 Członek zarządu – Telemedia sp. z o. o.
Pan Leszek Kułak jest ojcem Pani Laury Nowakowskiej (Prezesa Zarządu RCMG SA), mężem Pani Renaty Nowickiej Kułak (Członka Rady Nadzorczej) oraz bratem Pana Wiesława Kułaka (Członka Rady Nadzorczej)
Pan Leszek Kułak nie spełnia kryteriów niezależności wymienionych w ustawie z dnia 11 maja 2017 roku o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym, a także wykazuje się rzeczywistymi i istotnymi powiązaniami z akcjonariuszem posiadającym co najmniej 5 % ogólnej liczby głosów w Spółce.
Renata Nowicka Kułak – Członek Rady Nadzorczej
Pani Renata Nowicka-Kułak jest absolwentką ekonomii w Wyższej Szkole Handlu i Prawa im. Ryszarda Łazarskiego w Warszawie. Posiada wieloletnie doświadczenie w obszarze promocji i komunikacji marketingowej oraz usług dodanych w obszarze komunikacji. Pracowała w m.in. w Beckman Instruments International SA, Cormay Diagnostyka SA, Axel Springer Kontakt sp. z o.o. oraz spółkach notowanych na Giełdzie papierów Wartościowych w Warszawie zajmując stanowiska kierownicze
w departamentach komunikacji marketingowej.
Pani Renata Nowicka jest Prezesem Zarządów spółek Red Carpet Technologies Sp. z o.o. i SMS4YOU Sp. z o.o. – akcjonariuszy Emitenta.
Pani Renata Nowicka Kułak jest również żoną Pana Leszka Kułaka (Przewodniczącego Rady Nadzorczej), bratową Pana Wiesława Kułaka (Członka Rady Nadzorczej) oraz macochą Pani Laury Nowakowskiej (Prezesa Zarządu RCMG SA).
Pani Renata Nowicka Kułak nie spełnia kryteriów niezależności wymienionych w ustawie z dnia 11 maja 2017 roku o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym, a także wykazuje się rzeczywistymi i istotnymi powiązaniami z akcjonariuszem posiadającym co najmniej 5 % ogólnej liczby głosów w Spółce.
Ludwik Sobolewski – Członek Rady Nadzorczej
Pan Ludwik Sobolewski jest doktorem nauk prawnych, adwokatem, radcą prawnym, menadżerem instytucji finansowych i ekspertem rynków kapitałowych. Pan Ludwik Sobolewski ukończył Wydział Prawa Uniwersytetu Jagiellońskiego i studia doktoranckie w zakresie historii prawa, ekonomii i filozofii na Universite Pantheon Assass (Paris II). Pracował na Uniwersytecie Jagiellońskim, w Urzędzie Rady Ministrów, a następnie, w roku 1994, został wiceprezesem Krajowego Depozytu Papierów Wartościowych S.A. W roku 2006 wygrał konkurs na stanowisko Prezesa Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie (i ponownie w roku 2010) i pełnił niniejszą funkcję do roku 2013.
W 2013 roku został wybrany na stanowisko Prezesa Giełdy Papierów Wartościowych w Bukareszcie (BVB) na kadencję w latach 2013-2017. W latach 2015-2016 był Przewodniczącym Rady Dyrektorów narodowego operatora usług pocztowych w Rumunii (Posta Romana).
Posiada doświadczenie w pełnieniu funkcji nadzorczych oraz zarządczych spółek kapitałowych:
Emerging Europe Marketplace sp. z o.o. - Prezes Zarządu, nadal
Sobolewski Kielska Dąbrowska Grabowska sp.k - wspólnik, nadal
Aforti Holding SA - Członek Rady Nadzorczej, nadal
DuoLife SA - Członek Rady Nadzorczej, nadal
Bridge Solutions Hub SA - Członek Rady Nadzorczej, nadal
Games Box SA - Członek Rady Nadzorczej, nadal
EduGames SA - Członek Rady Nadzorczej, nadal
PlayWay SA - Członek Rady Nadzorczej, nadal
Highway Capital Plc, - przewodniczący Rady Dyrektorów, nadal
Overseas Investments Sarl - członek Rady Dyrektorów, do 01.2022
Central Europe Opportunity GP Sarl - członek Rady Dyrektorów, do 01.2022
IPF Group SA - przewodnicz. Rady Nadzorczej, do 04.2020
NWAI Dom Maklerski - Członek Rady Nadzorczej, do 11.2019
Hifu Clinic sp. z o.o. - Członek Rady Nadzorczej, do 11.2020
Pan Ludwik Sobolewski nie spełnia kryteriów niezależności wymienionych w ustawie z dnia 11 maja 2017 roku o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym, a także wykazuje się rzeczywistymi i istotnymi powiązaniami z akcjonariuszem posiadającym co najmniej 5 % ogólnej liczby głosów w Spółce.
Tomasz Supeł – Członek Rady Nadzorczej
Pan Tomasz Supeł jest absolwentem ekonomii Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, ukończył studia podyplomowe w Instytucie Nauk Ekonomicznych Polskiej Akademii Nauk dla kandydatów na Dyrektorów Finansowych. Pracował w bankowości przedsiębiorstw, domu maklerskim, TFI. Pełnił funkcję Dyrektora Finansowego w dużej spółce produkcyjnej.
Posiada doświadczenie w pełnieniu funkcji nadzorczych oraz zarządczych spółek kapitałowych:
Ultimate VR SA - Członek Rady Nadzorczej, nadal
Demolish Games SA - Członek Rady Nadzorczej, nadal
Zortrax SA - Członek Rady Nadzorczej, nadal
Madmind Studio SA - Członek Rady Nadzorczej, nadal
Cyber Games SA - Członek Rady Nadzorczej, nadal
NPC Games S.A. - Członek Rady Nadzorczej, nadal
Games Box SA - Prezes Zarządu, akcjonariusz, nadal
Games Box Sp. Z o.o. - Prezes Zarządu, Wspólnik, do 02.2021,
Corelens SA - Członek Rady Nadzorczej, do 06.2021
Red Carpet Media Group S.A. - Członek Rady Nadzorczej, nadal
Income Capital Wcześniak, Supeł,
Szklarzewski, Wądołowski Sp. j. - Wspólnik, do 05.2020
The Bug End Sp. z o.o. - Prezes Zarządu, do 01.2020
R.L.T.Y. Sp. z o.o. - Członek Rady Nadzorczej, do 01.2020
Income Capital Sp. z o.o. - Prezes Zarządu, Wspólnik, do 12.2019
Fundusz Stabilnego Rozwoju Sp. z o.o. - Prezes Zarządu, do 01.2020
Movie Games SA - Członek Rady Nadzorczej, do 07.2019
Radomska Invest Sp. z o.o. - Prezes Zarządu, do 08.2019
Pan Tomasz Supeł nie spełnia kryteriów niezależności wymienionych w ustawie z dnia 11 maja 2017 roku o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym, a także wykazuje się rzeczywistymi i istotnymi powiązaniami z akcjonariuszem posiadającym co najmniej 5 % ogólnej liczby głosów w Spółce.
Wiesław Kułak – Członek Rady Nadzorczej
Pan Wiesław Kułak jest absolwentem zarządzania na Uniwersytecie Warszawskim. Pracował w firmach związanych z usługami Call Center, digitalizacją, archiwizacją oraz zarządzaniem bazami danych jak również obsługującymi kontrakty zewnętrzne z obszaru infolinii i telesprzedaży, między innymi dla operatorów telekomunikacyjnych.
Pan Wiesław Kułak jest również bratem Pana Leszka Kułaka (Członka Rady Nadzorczej), szwagrem Pani Renaty Nowickiej-Kułak (Członka Rady Nadzorczej) oraz stryjem Pani Laury Nowakowskiej (Prezesa Zarządu).
Pan Wiesław Kułak nie spełnia kryteriów niezależności wymienionych w ustawie z dnia 11 maja 2017 roku o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym, a także wykazuje się rzeczywistymi i istotnymi powiązaniami z akcjonariuszem posiadającym co najmniej 5 % ogólnej liczby głosów w Spółce.
3. Akcjonariat
Struktura własnościowa Emitenta (udział w kapitale zakładowym i głosach na Walnym Zgromadzeniu) oraz wyszczególnienie akcjonariuszy posiadających co najmniej 5% udziału
w kapitale zakładowym oraz w głosach na Walnym Zgromadzeniu przedstawia się następująco:
Akcjonariusz |
Liczba akcji |
Liczba głosów |
Udział w ogólnej liczbie akcji (%) |
Udział w ogólnej liczbie głosów (%) |
|
||||
Leszek Kułak* |
302 027 |
302 027 |
64,95 % |
64,95 % |
|||||
Renata Nowicka Kułak** |
23 550 |
23 550 |
5,06 % |
5,06 % |
|||||
Pozostali*** |
139 423 |
139 423 |
29,99 % |
29,99 % |
|||||
Suma |
465 000 |
465 000 |
100,00% |
100,00% |
|||||
* wraz z KLL sp. z o.o., podmiotem zależnym pod Pana Leszka Kułaka oraz Red Carpet Technologies Sp. z o.o., podmiotem pośrednio zależnym od Pana Leszka Kułaka, które posiadają łącznie 294 027 akcji Emitenta
** wraz z SMS4YOU Sp. z o.o., podmiotem zależnym od Pani Renaty Nowickiej - Kułak, będącym w posiadaniu 20 323 akcji Emitenta
*** w tym podmiot pełniący funkcję Animatora Rynku, w wyniku realizacji obowiązku, o którym mowa w §7 ust. 4 Regulaminu ASO
Dokument
STRUKTURA (%) PRZYCHODÓW NETTO ZE SPRZEDAŻY RED CARPET MEDIA GROUP SA
W LATACH 2021 – 2023
|
2021 |
2022 |
2023* |
Przychody netto ze sprzedaży |
6 839 203,24 |
9 133 855,45 |
11 741 063,16 |
Przychody ze sprzedaży czasu reklamowego |
13,7% |
40,5% |
43,5% |
Przychody dystrybucyjne (abonamentowe) |
31,7% |
14,6% |
17,5% |
Przychody ze źródeł: sprzedaż praw licencyjnych, subskrypcja VoD, PPV (pay-per-view) |
41,7% |
28,9% |
24,5% |
Inne źródła przychodów |
12,8% |
16% |
14,5% |
* - dane przed badaniem przez firmę audytorską
Źródło : Emitent
DokumentWYNIKI FINANSOWE RED CARPET MEDIA GROUP SA W LATACH 2019 - 2023
Wyszczególnienie/ |
2019 |
2020 |
2021 |
2022 |
2023 (niezbadane) |
Przychody netto ze sprzedaży |
2 474 593,41 |
3 824 532,36 |
6 839 203,24 |
9 133 855,45 |
11 741 063,16 |
Zysk ze sprzedaży |
-12 641,80 |
1 221 939,90 |
3 625 781,45 |
3 464 184,58 |
4 926 354,62 |
|
|
|
|
||
Amortyzacja |
15 230,91 |
85 640,25 |
341 919,51 |
624 935,63 |
993 949,83 |
EBIT |
1 212 334,19 |
177 459,78 |
3 497 887,90 |
3 212 182,31 |
4 879 266,69 |
Zysk netto |
890 004,62 |
129 329,19 |
3 073 458,31 |
2 930 310,99 |
4 080 502,79 |
|
|
|
|
||
Aktywa trwałe |
843 569,08 |
5 022 299,32 |
7 836 485,97 |
11 481 977,27 |
17 264 742,77 |
Aktywa obrotowe |
2 179 318,60 |
1 041 413,45 |
5 466 972,23 |
5 079 647,15 |
7 772 268,24 |
Zapasy |
188,24 |
1 602,40 |
5 411,83 |
15 293,75 |
131 940,63 |
Należności krótkoterminowe |
2 144 438,17 |
975 810,25 |
3 564 527,12 |
1 294 720,69 |
3 507 158,73 |
Środki pieniężne |
23 337,74 |
3 374,57 |
824 220,38 |
368 744,26 |
194 584,68 |
|
|
|
|
|
|
Kapitał własny |
461 681,45 |
1 351 686,07 |
8 925 144,38 |
11 717 881,37 |
15 798 384,16 |
Zobowiązania i rezerwy |
2 561 206,23 |
4 712 026,70 |
4 378 313,82 |
4 843 743,05 |
9 238 626,85 |
Zobowiązania krótkoterminowe |
2 493 247,33 |
3 694 853,80 |
3 617 114,82 |
4 110 561,67 |
8 569 845,47 |
Suma bilansowa |
3 022 887,68 |
6 063 712,77 |
13 303 458,20 |
16 561 624,42 |
25 037 011,01 |
* - dane przed badaniem przez firmę audytorską
Źródło : Emitent
Dokument
OTOCZENIE RYNKOWE
W 2023 roku polski rynek rozrywki i mediów będzie wart ponad 48 mld zł, co plasuje Polskę na pozycji lidera w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) jeżeli chodzi o wartość przychodów
z tego sektora.
W latach 2022-2027 średnioroczne tempo wzrostu przychodów z rynku E&M (rozrywki i mediów)
w Polsce będzie wyższe od tego na świecie i wyniesie 4,6 proc., podczas gdy globalnie sektor rok do roku będzie wzrastał o 3,6 proc.
Przychody z branży telewizyjnej stanowią ¼ przychodów całego rynku rozrywki i mediów.
Wejście na polski rynek podmiotów takich jak NETFLIX, DISNEY, HBO Max, VIAPLAY, Platform streamingowych VOD, w tym SKYSHOWTIME z produkcjami studia Paramount potwierdzają bardzo wyraźnie tendencje rynkowe i utrwalenie nowego modelu rynku mediów telewizyjnych
z pierwszoplanową rolą platform VOD/OTT.
Z kolei utrwalający się trend „odpływu” subskrybentów z tradycyjnych sieci kablowych
i jednoczesny wzrost użytkowników platform streamingowych VOD/OTT zmieniają model dystrybucji treści telewizyjno - contentowych.
Kolejnym naturalnym trendem rynkowym dodatkowo wzmacniającym wcześniej wymienione jest zmiana modelu oferowania treści reklamowych odbiorcom w ramach telewizji linearnej
i wprowadzanie technologii DAI (reklam targetowanych).
Szacuje się, że wprowadzenie tego rodzaju reklam zwiększy przychody rynkowe o 15-20%. Strategia rynkowa Red Carpet Media Group SA wpisuje się w pełni we wszystkie te trendy rynkowe.
Szacunki związane ze wzrostem rynku VOD/OTT w najbliższych latach - globalna roczna wartość rynkowa produkcji i dystrybucji treści video na poziomie 570 mld USD, wartość polskiego rynku tradycyjnej telewizji to 12 mld zł.
Od 2019 roku polski rynek OTT wzrósł ponad dwukrotnie. W roku 2023 rynek OTT wart był ponad 4,8 mld zł, z czego prawie 98% przychodów wynika z subskrypcji VOD (przychody z subskrypcji VOD wyniosą w Polsce 4,7 mld PLN, z penetracją rynku na poziomie 44%)
Światowy rynek telewizyjnych Platform FAST (2022- 6,9 mld USD , 2023- 28 mld USD)
Postępujące rynkowe procesy migracji widowni telewizji linearnej z sieci kablowych na Platformy FAST, z jednoczesnym dynamicznym rozwojem tych ostatnich również poza obszarem północnoamerykańskim, tworzą rynek w którym telewizja linearna przestaje mieć charakter lokalny ograniczony tylko do konkretnego rynku.
Rozwiązania technologiczne pozwolą już w najbliższych miesiącach wyposażyć oferowane programy telewizyjne w możliwość tłumaczenia dialogów na dowolne języki, co otworzy dalsze możliwości ekspansji rynkowej. Stosowane obecnie rozwiązania insertowania reklam DAI na etapie „ostatniej mili” umożliwia swobodne komercyjne eksploatowanie tego samego programu na wielu różnych rynkach.
Ta rewolucyjna zmiana w zakresie komercjalizowania telewizji linearnej, w połączeniu ze zintegrowaną Platformą streamingową VOD, czyni z nich nowoczesne narzędzia komercyjnej dystrybucji treści video-filmowych, dostosowane do wyzwań współczesnych czasów oraz oczekiwań odbiorców.
Kanały nowej generacji (FAST) dostępne przez internet rewolucjonizują branżę streamingową na całym świecie i trend nie omija lokalnego polskiego rynku. W styczniu 2024 roku Warner właściciel Grupy TVN oraz Platformy Player poinformował o starcie aż 15 kanałów telewizyjnych dedykowanych Platformom FAST. Jest to bez wątpienia potwierdzenie trendu rynkowego który zaczyna pojawiać się również
w Polsce.
W styczniu 2024 roku, spółka zależna Emitenta Red Carpet TV Sp. z o.o. otrzymała koncesję na nadawanie filmowo-dokumentalnego kanału „CTV9” w ogólnopolskim multipleksie MUX-8. Kanał ten, oferowany bezpłatnie, nadawany jest przez całą dobę z głównym naciskiem na filmy fabularne, seriale, treści dokumentalne i audycje edukacyjne, adresowane przede wszystkim do widzów od 30 do 80 roku życia.
Otwarta ekspozycja na klienta posiadającego wyłącznie telewizję naziemną pozwala na osiągnięcie
10-krotnie większych wskaźników oglądalności telewizji linearnej oraz minimum 10-krotnie większych wskaźników ratingowych przeliczanych bezpośrednio na przychody ze sprzedaży czasu reklamowego oraz sponsoringu.
Bezpośredni konkurenci nadający na ogólnopolskim multipleksie MUX- 8:
METRO TV
Opiera się na dwóch filarach: ofercie filmowo-serialowej i produkcjach dokumentalnych poświęconych stylowi życia. Propozycje stacji uzupełniają programy rozrywkowe, a także filmy animowane dla dzieci oraz programy publicystyczne.
ZOOM TV
Prezentuje sensacyjne opowieści, dokumenty i skecze znanych polskich kabaretów. W ofercie stacja posiada również programy lifestylowe, filmy fabularne, programy publicystyczne, edukacyjne
i poradnikowe.
NOWA TV
Emituje lifestylowe programy, seriale oraz skecze kabaretowe.
WP
Publikuje światowe filmy i seriale nieemitowane wcześniej w polskich kanałach otwartej telewizji, autorskie programy publicystyczne, rozrywkowe oraz szereg programów dokumentalnych i poradniczych, w tym popularnych o remontowaniu i urządzaniu wnętrz.
Dokument
Kontakt dla inwestorów: inwestorzy@red-carpet.pl